… Muasır medeniyetlerin seviyesine ulaşmanın yolunun öncelikle o medeniyetlerin ne olup ne olmadıklarını kendi dillerinden öğrenmekten geçtiği kuşkusuzdur…yabancı dil öğretimi ülkemizin bu güne kadar çözülememiş eğitim sorunlarının başlıcalarından biridir…
“…geleneksel öğretim metoduyla İngilizce öğrenmeye çabalayan bir öğrenci, işletme fakültesi, okul müdürlüğü, mezuniyet belgesi, ücret, devlet dairesi, harç vb. gibi kendisini yakından ilgilendirebilecek kelimelerin yerine, hayatında hiç görmemiş olduğu ve görebilme şansının belki de hiç olmadığı zürafa, domuz ya da Big Ben saat kulesi gibi yaşamında asla birinci derecede rol oynamayacak kelimeleri öğrenmeye zorlanmaktadır…”
“Bir yabancı ile karşılaşan Türk, bu yabancıya kendisine ait olan
ve üzerinde konuşabileceği konuları aktarmaktan acizdir. Yabancı dil bilgisi nerede biter, kendi kültürüne ait kelimeleri bilmemekten doğan suskunluk nerede başlar sorunları birbirine karışmaktadır … dikkatli bir okur, karışanın İngiliz dili ile Türkçe değil, Anglo- Sakson kültürüyle Türkiye kültürü olduğunu kavrayacaktır…Biz yabancı dil öğretimi sorununun çözümünü, her şeyden önce, Türk eğitim kurumlarında Türkiye’den kaynaklanan öğretim gereçlerinin kullanılmasında buluyoruz..
Bizim English, Türk öğrencisine yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır. “English” olmasına “English”tir ama, Türkiye toplumunun, yani “Bizim English”tir. Amaç Türk öğrencilere geleneksel eğitim gereçlerinde bulamadıklarını sunmak ve öğrencilere tamamıyla kendi kültürümüzün İngilizcesini öğrenmekte yardımcı olmaktır.
© Copyright 2024